wtorek, 22 października 2013

Brak NuGet w Visual C# 2010 Express?

Wczoraj, kiedy do projektu, który zaczynam pisać w C# chciałem podpiąć NUnit oraz MSpec spotkało mnie spore zaskoczenie. Najprostszym proponowanym sposobem dołączenia ich do projektu jest skorzystanie z NuGeta, z którego już mi się oczywiście zdarzało korzystać. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że nie mogę się do niego dobrać - nie widziałem nigdzie w menu możliwości włączenia konsoli menadżera pakietów.

Po chwili namysłu uznałem, że pewnie ściągałem go przed formatem, który był wieki temu i potem jednak nie korzystałem. Kiedy go dociągnąłem i spróbowałem uruchomić instalację dotarło do mnie, że mogę go zainstalować jedynie dla Visual WevDeveloper 2010 Express, co mnie mocno zdziwiło. Ale skoro jest taka opcja, to postanowiłem ją sprawdzić. Wyszło wtedy, że zgodnie z tym, co mi się wydawało jednak miałem zainstalowanego NuGeta - ale jedynie właśnie w VWD.

Bardzo szybkie googlanie dało odpowiedź, na którą wskazywał powyższy obrazek - nie można zainstalowac NuGeta dla VC# 2010 Express. Jednocześnie jednak znalazłem na StackOverflow banalny workaround w przypadku, kiedy ma się zainstalowanego VWD z NuGetem:
  1. Zapisać zmiany i zamknąć solucję w VC#
  2. Otworzyć solucję w VWD i ściągnąć interesujące pakiety
  3. Zapisać zmiany i zamknąć solucję w VWD
  4. Otworzyć ją ponownie w VC#
Trochę to śmieszne, ale cóż - działa. Zgodnie z tą odpowiedzią do tego samego pytania w przypadku VS 2012 Express NuGet śmiga out of the box, ale na chwilę obecną nie potrzebuję przesiadki na 2012, więc aktualne rozwiązanie mi wystarczy na ten moment.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz